Bezichtiging (afloop)

Op 11 maart schreef ik een heel enthousiast bericht over een bezichtiging bij een huis dat helemaal naar onze wens leek te zijn. Gisteren vond de bezichtiging plaats en ons enthousiasme werd nog groter. Tijdens de bezichtiging gaf de makelaar al aan dat er afgelopen vrijdag ook al een stel was wezen kijken dat zo te spreken was over het huis dat er al een bod geplaatst was. Op zich niets gek, we werden er dan ook niet bang van.

Na de bezichtiging hebben we aangegeven nog een keer te willen kijken, samen met mijn vader. Het leek ons verstandig om eerst eens iemand anders er nog naar te laten kijken voordat we gingen overwegen om ook een bod uit te brengen. Vandaag kregen we een telefoontje dat de verkopers besloten hebben om met het stel van het bod in onderhandeling te gaan. Het stel had namelijk al voor de tweede keer geboden zonder dat er een tegenbod was gedaan door de verkoper.

Natuurlijk erg jammer, we lopen dan ook een beetje met het gevoel dat we onnodig zijn wezen kijken en dat we blij zijn gemaakt met een dooie mus. Maar goed, we blijven positief. Op naar het volgende huis en in de tussentijd gaan we gewoon door met het spekken van onze spaarrekeningen!

Hebben jullie weleens meegemaakt dat jullie 'onnodig' zijn wezen kijken bij een huis? Zouden jullie zelf de keuze maken om te bieden voordat je een tegenbod ontvangen had? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Wat jammer, zeg! Zeker omdat je nog enthousiaster werd na de bezichtiging. Komen er vaker dit soort huizen op de markt? Op naar het volgende huis, inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie en dat zo snel! We kijken nu een aantal maanden serieus en het is het allereerste huis waarbij we echt alles af konden vinken. Maar goed, je weet niet hoe het loopt en we zitten niet op de schopstoel dus ik verwacht wel dat het goedkomt. Wel is het zo dat het een dorp is met weinig aanbod en veel vraag, de prijsklasse waar we kijken is ook gemiddeld. Ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen het maximaal te lenen bedrag is. Ik houd je op de hoogte! Fijne avond.

      Verwijderen
  2. Ik kom net je blog tegen en lees hem een beetje door. Leuk blog heb je, ik ga jullie volgen! Jammer dat dit huis aan je voorbij is gegaan. Wij hebben dat ook diverse keren meegemaakt, steeds om een andere reden. achteraf denk ik dat het zo had moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je ons gevonden hebt en gaat volgen! Ik denk ook dat je helemaal gelijk hebt wat betreft het huis. Hét huis komen we vast nog tegen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.