Netflix

Een van mijn verslavingen, zo kan ik het best noemen, is televisie kijken. Sinds ik minder werk en veel thuis ben met onze zoon moet ik echt afspraken met mezelf maken om te zorgen dat het kreng (;-)) niet heel de dag aan staat. Ik heb liever niet dat mijn zoon televisie kijkt, dus dat is al een stimulatie om hem eerder uit te zetten.

Tijdens mijn verlof kreeg ik van mijn ouders de inloggegevens van Netflix. We kijken nu regelmatig samen op de bank naar de nieuwste series. We doen dit geheel gratis want je kunt met meerdere accounts inloggen en ook tegelijk kijken. Mijn zus woont in hetzelfde dorp en deelt het account met ons. Zelf zou ik nooit snel geld uit willen geven aan zo'n abonnement, ik weet dan ook niet of ik alsnog een abonnement af zou sluiten als ik niet meer gebruik kon maken van dit account.

Een zoektocht op Internet laat zien dat er drie verschillende soorten abonnementen zijn. Van €7,99, €9,99 en €11,99. Het abonnement dat mijn ouders afgesloten hebben is die van €11,99. Hierbij kunnen vier schermen tegelijk kijken, wat voor ons niet nodig is. We zouden voldoende hebben aan het abonnement van €7,99. De eerste maand is gratis, dus in het eerste jaar zouden de kosten €87,89 zijn. Wel biedt Netflix de optie om het abonnement tussentijds te beëindigen. Deze kosten zijn dus ook nog beïnvloedbaar.

Hebben jullie Netflix of andere televisie abonnement? Delen jullie ook een abonnement? Of zetten jullie het abonnement steeds aan en uit? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Hier sinds iets van 1,5 jaar Netflix. Ik weet niet hoe ik op Netflix kom via de tv en werk full time, dus overdag kijk ik nooit. Dochter kijkt met name vanaf de laptop of op haar mobiel. Samen met mijn man kijk ik op dit moment the Blacklist. Maar wij hebben al heeeel wat series gezien. Heerlijk, samen nog even op de bank iets kijken. Het abonnement delen doe ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die series samen kijken gebeurt bij ons ook veel! Heerlijk, daar kan ik zo van genieten. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Wij hebben een abonnement met mijn ouders en oudste zoon. Het kost ons vier euro per maand. Na Breaking Bad, Downton Abby ben ik nu verslaafd aan Call the midwife :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooie regeling! Downtown Abby staat nog op mijn lijstje, mijn zus volgde de serie via hetzelfde account dus ik kon deze nog niet gaan kijken. Nu eerst mijn huidige serie afkijken en dan ga ik ook naar Downtown Abby. Call the midwife heb ik opgezocht en lijkt me ook leuk. Bedankt voor je tips & reactie!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.