Kinderbijslag

Vandaag is het 31 maart, de dag waarop de kinderbijslag weer uitbetaald wordt. Er is zojuist €197,67 over gemaakt op onze rekening. We hebben besloten om dit bedrag af te ronden naar boven (€200,-) en het op de spaarrekening van onze zoon te storten. Door dit ieder kwartaal te blijven doen sparen we ongemerkt €800,- per jaar. Een mooie bijdrage voor een eventuele studie.

Kleding, luiers en andere aankopen die nu nodig zijn betalen we gewoon van ons 'besteedbare' inkomen. De kosten zijn nu nog zo beperkt dat dit gemakkelijk op te vangen is. Veel kleding koop ik tweedehands. Luiers probeer ik zo voordelig mogelijk in te kopen door aanbiedingen te volgen bij het Kruidvat. Voeding gaat gewoon bij ons boodschappenbudget. Het saldo staat nu op €420,-, gekregen geld gaat ook naar de spaarrekening. Zo sparen we ongemerkt lekker door.

Wat doen jullie met de kinderbijslag? Doen jullie het op dezelfde manier of gebruiken jullie het wel waar het voor bedoeld is? Ik hoor graag van jullie.

Reacties

  1. Wij sparen vanaf de geboorte 30 euro per maand op en geblokkeerde rekening voor zoon. Ook hebben we hier de giften die we tijdens de geboorte kregen en eerste verjaardagen op gestort. Zoon is nu 4 jaar en staat ruim 3500 euro op, denk dat het rond zijn 18e een mooi bedrag is. Kinderbijslag gaat bij ons op de grote hoop, dus daar wordt ook kleding, voeding e.d. van gekocht, maar het sparen is ook een goede manier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo dat is ook een mooi bedrag! Werkt dus ook prima. Die geldbedragen voor verjaardagen enzo tikt ook wel aan, dat zie je wel aan het totaalbedrag! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  2. Oh, staat het de 31e erop? Ik dacht altijd de 1e. Heb net even gekeken en inderdaad. Het is trouwens voor ons 17,22 hoger dan afgelopen kwartaal.
    Dochterlief krijgt kleedgeld hiervan, voor zoonlief houd ik dit zelf in beheer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verschilt ieder kwartaal, ik heb het gegoogeld. Altijd leuk om weer geld bij te schrijven dus ik was nieuwsgierig, haha.

      Verwijderen
  3. Ik sluis de kinderbijslag door naar de spaarrekening.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je het uiteindelijk gebruikt voor de studie van je kind, gebruik je het dan niet waar het voor bedoeld is? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, je hebt gelijk! Misschien moet ik het formuleren als sparen voor de toekomst in plaats van gebruiken voor het dagelijks leven. ;-)

      Verwijderen
  5. wij ronden het af naar beneden, maar verder precies hetzelfde. dochter is nu 6 en voor haar krijgen we meer kbs. voor haar rond ik het nu af naar 200, voor zoontje nog steeds 150.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie bedragen om per kwartaal te kunnen sparen voor de Kids!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.