Boodschappenbudget #3

Van de week ben ik weer boodschappen wezen doen bij de Lidl. Ik moest nog cadeaus halen voor de verjaardag van mijn moeder en de wekelijkse broodbestelling bij de Albert Heijn is voor een keer geannuleerd in verband met de voorraad in de diepvries. Het rijden maakt het dan ook de moeite waard. Ik hoef niet nog extra naar een andere supermarkt.

Met deze boodschappen heb ik mijn boodschappenbudget teniet gedaan. Ik kocht een behoorlijke voorraad en daarnaast is man deze maand jarig dus heb ik daarvoor ook al wat in huis gehaald. Ik besteedde €62,39, waardoor het gemiddelde per week uitkomt op €54,31. Ten tijde van mijn blogbericht van een maand geleden was het gemiddelde nog €50,54. In vergelijking zijn we dus weer wat gestegen.

Door de voorraad zullen de kosten de komende weken weer lager uitvallen dus we gaan gewoon stug door met onze uitdaging. Op naar een gemiddeld bedrag van €40,- per week. Wie weet dat we in de loop van het jaar het budget toch iets naar boven moeten stellen. Van de week kochten we al weer een flinke voorraad fruit, groenten en brood extra omdat de kleine man steeds meer mag gaan eten.

Hoe zorgen jullie ervoor dat een bepaald bedrag gehanteerd wordt? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Wij zitten op ca. € 60,- per week en dat red ik voornamelijk door online (AH Pick Up) boodschappen te doen. Ik loop met m'n iPad in de hand langs de kasten en weet precies wat ik op voorraad heb. Meestal maak ik gelijk een lijstje met maaltijden in m'n telefoon met evt. kookboeken erbij. Dan loop ik eerst de bonus artikelen langs en vervolgens m'n opgeslagen lijstje met wat ik altijd op voorraad wil hebben. Ik zie precies hoeveel ik uitgeef en kijk dan aan het einde nog even de lijst door of ik écht alles nodig heb. Laatst was ik een keer bij de Aldi en gaf ik maar liefst € 100,- uit. Ik koop dan toch meer, denk ik, omdat je denkt in een goedkope winkel te zijn én omdat je alles ziet liggen. Online kan ik makkelijker omgaan met verleidingen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je - zo herkenbare -reactie. Ik doe normaal boodschappen bij de Albert Heijn met een boodschappenlijst naar aanleiding van een weekmenu. Ik doe dit met de scanner, zo zie ik ook meteen wat het totaalbedrag is. Ideaal vind ik dat. Maar sommige items eten we graag van de Lidl. Zo is de Hela Curry maarliefst €0,60 goedkoper bij de Lidl. Daarom ga ik af en toe toch maar om een voorraad in te slaan. We gaan er maar van uit dat we volgende week al nauwelijks boodschappen hoeven te halen. ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.