Spaaracties

In ons landje zijn er heel veel spaaracties waar je aan deel kunt nemen. Door middel van zegels plakken, codes invoeren of een klantenpas. Er zijn een aantal spaaracties waar ik ook aan deelneem en waar ik al een aantal keren voordeel van heb gehad.

Tanken
Zoals ik eerder schreef hebben wij een tankpas van United Consumers. Hiermee krijg je korting aan de pomp maar ook nog een tegoed bijgeschreven, wat je - bij het behalen van een bepaald bedrag - op je rekening kunt laten storten. In het overzicht van mijn kortingstegoed vind ik deze informatie:
Uw korting op tanken €93,30
Korting gekregen direct bij tankstation €77,58
Dit komt neer op een bedrag van €15,72 dat wij al uitbetaald hebben gekregen. Toch leuk als extra. Voordat wij deze tankpas hadden tankten we ook altijd bij ditzelfde tankstation, de BP. Mijn man had een Freebees pas en spaarde daar ook een tegoed op. Dit tegoed kan echter alleen uitgegeven worden in winkels waarna we ervoor gekozen hebben om de tankpas te gaan gebruiken. Wel hebben we van het saldo van de Freebees een flessenwarmer gekocht toen bleek dat ik in verwachting was. Deze wordt nu dagelijks gebruikt voor de hapjes van onze zoon, dus al met al geen verkeerde aankoop.

Koffie
Eerder schreef ik ook al over onze voorraad koffie. Door ruimtegebrek in mijn voorraadkast moest ik het even anders oplossen en heb ik de koffie ergens anders opgeborgen. Terwijl ik met de verpakking in mijn hand stond viel mij op dat Perla ook een spaaractie hanteert, je spaart zegels en bij een volle kaart (250 punten). Bij een volle kaart krijg je €2,00 korting op je boodschappen. Er zit geen einddatum op deze spaaractie, ik doe dus ook vrolijk mee en heb al een spaarkaart bij de supermarkt meegenomen. Of ik het de komende 5 jaar vol krijg is de vraag, maar proberen kan geen kwaad.

Eurosparen
Toen ik thuis woonde dronk ik altijd Optimel drink. Bij het op mezelf gaan kwam ik erachter dat de kosten toch best oplopen (sorry papa en mama) en besloot ik het gewoon bij melk te houden. Al die jaren heb ik wel de punten opgespaard en hier ook al een aantal keren gebruik van gemaakt. Zo ben ik meerdere keren voor de helft van de prijs naar een musical geweest, kreeg ik de tweede pannekoek gratis en een kaartje voor Pathé voor een lager tarief. Ondanks dat ik het nu eigenlijk nooit koop, spaar ik wel door de Geld-Terug-Acties die Optimel hanteert. Ik sta nu weer op een bedrag van €80,50. Wanneer we weer eens naar de film willen is het zeker een idee om de kaartjes via Eurosparen te regelen.

Voordeelpas
Bij de Kruidvat krijgt iedere klant een voordeelpas. Per besteedde euro krijg je een punt toegewezen. Nu met de luiers van onze zoon bestellen/kopen we zeer regelmatig bij de Kruidvat en loopt ons puntenaantal ook gestaag op. Eens in de zoveel tijd krijg je een mailtje van de Kruidvat over het aantal gespaarde punten en kun je kijken wat je voor dit aantal punten aan zou kunnen kopen. Ik ben het aan het opsparen voor shampoo. Het gaat hier gelukkig niet zo hard, maar de kosten voor persoonlijke verzorging artikelen lopen zo snel op. Leuke actie dus voor artikelen die anders toch ook aangeschaft moeten worden.

T-Mobile
Hier heb ik een blog over geschreven maar wil ik hier toch ook nog even vermelden. Bij T-Mobile waar mijn telefoonabonnement loopt spaar je ook een punt per euro. Laatst had ik het aantal punten bereikt waarbij ik €5,00 korting kreeg op mijn telefoonnummer. Het is gelijk verwerkt en vorige maand werd er €5,00 minder geïncasseerd van mijn rekening.

Hebben jullie nog meer spaaracties waar jullie aan meedoen? Ik heb ooit eens een tijdje gehad dat ik koopzegels kocht, maar daar ben ik later weer mee gestopt terwijl ik weleens begrepen heb dat dit de beste manier is van sparen. Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik koop AH zegeltjes. Ik koop er niks extra's voor. Alleen wat ik nodig heb. Ik heb ook meegedaan met het spareb voor de messen. De ef.teling, nu die kruidenbakjes. Van andere winkels doe ik niet meer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Zegeltjes en andere frutsels bij supermarkten pak ik eigenlijk altijd aan. Altijd weer iemand mee blij te maken. Ik ga ook inderdaad niets extra kopen om aan een bedrag te komen.

      Verwijderen
  2. Airmiles sparen we automatisch via de AH. Verder hebben de meeste spaarprogramma's als doel om klanten te binden en vraag ik me af of het ons echt voordee oplevert... Is het met die tankpas bijv. écht goedkoper? De Shell bij ons in de buurt bijv. is met korting met die pas nog duurder als de onbemande Argos dichtbij ons huis...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Airmiles vergeet ik inderdaad helemaal. Daar doe ik eigenlijk nooit iets mee. Af en toe vraagt de zelfscanner bij de ah of ik ze in wil wisselen bij het afrekenen en dat doe ik altijd maar. Het tanken is zeker niet goedkoper. Daar zijn we ons van bewust. We tanken expres BP Ultimate, de verbranding gaat hierbij beter. Wat weer beter is voor je motor en je rijdt zuiniger. Maar zonder pas zouden we het geld helemaal niet terug gekregen hebben. Leuk dat je reageerde!

      Verwijderen
  3. Ja, ik ook de ah zegels. Heb alweer bijna 3 boekjes vol. Ik bewaar het tot de zomervakantie. Leuk zakcentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk blog, ik pik even je onderwerp (als het mag) en zal op mijn blog uit de doeken doen aan welke spaaracties wij meedoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.