Weekboodschappen

Ik ben met mezelf de uitdaging aangegaan om dit jaar op een gemiddelde uitgave van €40,- per week uit te komen voor de boodschappen (als in eten, andere boodschappen noteer ik ook maar vallen buiten dit budget). Vorig jaar was het gemiddelde €63,33. Mocht ik de uitdaging halen dan scheelt ons dat €1213,16.

We zijn al aan het zakken richting de €40,-, momenteel staat het gemiddelde op €54,30. Dit is over het jaar genomen een besparing van €469,56! Het loont dus zeker om oplettend naar je boodschappen te kijken.

Deze week eten we wel twee dagen lasagnette en twee dagen boerenkool maar je moet er wat voor over hebben. ;-)

Mijn lijstje voor morgen ligt in ieder geval weer klaar en is dit keer erg kort. Letten jullie op jullie boodschappenbudget of wordt er niet bespaard op boodschappen? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Jazeker let ik op. Wij zijn met vier personen in huis en de kinderen eten net zoveel als een volwassene. Ik tracht rond te komen van 100 euro per week. Eerst had ik 85 maar dat lukte niet meer. Nu met 100 heb ik meestal over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las inderdaad vandaag je blog! Je bent goed bezig! Het is ook wel iets psychisch. Als je iets meer ruimte krijgt lukt het vaak opeens wel, in mijn ervaring ;-). Ik zag wel dat je zelfs per maaltijd weet hoeveel het kost. Dat is pas inzicht, een voorbeeld. :D

      Verwijderen
  2. Ik hou hier max. 100 euro per week aan (gezin van 3). Maar we eten dan wel bijna 100% biologisch en in dit bedrag zitten ook dingen als wc-papier, schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eens een maand bijhouden wat mijn overige uitgaven zijn. Huishoudelijke artikelen en verzorgingsproducten vallen namelijk niet binnen dit bedrag. Zo kan ik eens kijken wat we er nu echt aan uit geven. Wij eten eigenlijk helemaal niet biologisch, ik moet eerlijk zeggen dat ik me hierin nog nooit verdiept heb. Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.